в

ЕЙДЕТИКА.

Вплив розвитку дрібної моторики на формування мовлення дітей дошкільного віку

Формування правильної вимови у дітей - це складний процес, дитині потрібно навчитися керувати своїми органами мовлення, сприймати зверненне до неї мовлення, здійснювати контроль за мовленням оточуючих та власним. В роботі з дітьми (а особливо з тими, що вже мають порушення мовлення) велику увагу необхідно приділяти розвитку функції дрібних м’язів рук. Рухи рук тісно пов’язані з мовленням, вони є одним з факторів його формування. Зв’язок рухів руки з мовленням був відмічений ще в 1928 році. Пізніше, на основі спеціально проведених дослідів було висунуто думку про те, що рухи пальців рук стимулюють розвиток центральної нервової системи і прискорюють розвиток мовлення дитини.

Тренування рухів пальців рук дітей покращує не тільки рухові можливості дитини, а й розвиток психічних і мовних навичок. У свою чергу, формування рухів руки тісно пов’язано з розвитком рухового аналізатора і зорового сприймання, різних видів чутливості, просторового орієнтування, координації рухів та ін.

Рівень розвитку дрібної моторики - один з показників інтелектуальної готовності до шкільного навчання. Недарма в багатьох школах України існують, так звані, співбесіди, тестування під час яких серед інших завдань дитині пропонуються завдання на визначення рівня розвитку дрібної моторики. Дитина, що має високий рівень розвитку дрібної моторики, вміє логічно мислити, в неї достатньо розвинуті пам’ять, увага, зв’язне мовлення.

Недостатній розвиток зорового сприймання, уваги та, зокрема, дрібної моторики, призводить до виникнення негативного ставлення до навчання.

Саме тому робота з розвитку дрібної моторики повинна починатися задовго до вступу у школу. Батьки, які приділяють певну увагу вправам, іграм, різноманітним завданням на розвиток дрібної моторики та координації рухів руки вирішують одночасно декілька проблем: по-перше, впливають на загальний інтелектуальний розвиток дитини, по-друге, покращують розвиток мовлення малюка, по-третє, готують його до оволодіння навичок письма.

З самого раннього віку необхідно починати роботу з розвитку дрібної моторики. Вже в ранньому дитинстві можна виконувати масаж пальчиків, впливаючи тим самим на активні точки, які пов’язані з корою головного мозку. В ранньому та молодшому дошкільному віці необхідно виконувати прості вправи, які супроводжуються віршованим текстом (наприклад “Сорока”), не забувати про розвиток елементарних навичок самообслуговування: застібання та розстібання ґудзиків, зав’язування шнурків і т.п. і, звичайно, в старшому дошкільному віці робота з розвитком дрібної моторики та координації рухів руки має стати важливою частиною підготовки до школи.

Пам’ятайте, що малюкам пропонуються вправи у спрощеному варіанті, доступні їх віку. Більш старшим дітям завдання можна ускладнювати.

Робота з розвитку дрібної моторики повинна проводитись регулярно, адже саме тоді буде досягнений вагомий ефект від цих спеціальних вправ. Завдання з розвитку рухів пальців рук повинні приносити дитині радість, не повинні викликати перевтомлення. Велике значення в цих іграх-вправах має текст. Він має бути веселим, доступним для дітей даного віку. Необхідно пояснювати значення тих чи інших рухів чи положень пальців, зацікавлювати дітей у виконанні цих рухів, створювати сприятливий емоційний настрій.

орнамент

«ЕЙДЕТИКА ДЛЯ МАЛЮКІВ»

Мета: практичне оволодіння ейдетичними прийомами для роботи з дошкільнятами.

Питання, що їх розкриває автор:

1. Що таке ейдетика та звідки вона прийшла.

2. Асоціативне мислення, як основа гарної пам’яті.

  • вільні асоціації;
    асоціації на основі сприйняття форми;
    асоціації з використанням кольору;
    асоціації з використанням тактильних табличок;
    звукові асоціації;
    використання друдлів;
    смакові та нюхові асоціації;
    використання предметів для розвитку асоціативного мислення;
    ігри.

3. Прийоми запам’ятовування інформації.

  • асоціативна пам’ять з використанням сюжетних та предметних зображень;
    метод послідовних асоціацій;
    тактильна пам’ять;
    запам’ятовування по кольорах;
    запам’ятовування по звуках;
    запам’ятовування по друдлах;
    запам’ятовування по геометричних фігурах;
    метод «Римської кімнати»;
    метод графічної трансформації;
    фонетичні підказки для запам’ятовування;
    метод піктограм;
    ігри.

4. Використання піктограм, як способу збагачення словникового запасу та мовної активізації дитини. Запам’ятовування віршованих та прозових творів:

  • піктограми-іменники, піктограми-прикметники, піктограми-дієслова;
    використання піктограм для складання речень, самостійних розповідей.
    ігри.

5. Фотографічна пам’ять.

  • знайомство з фотографічним прийомом, способи його застосування;
    види «фотокарток» і способи їх використовування.

6. Способи і прийоми гармонійного розвитку всіх психічних процесів.

  • прийоми та ігрові завдання розвитку уваги (концентрація, розподіл, переключення);
    розвиток уяви та творчого мислення, прийоми та ігрові завдання; розвиток дивергентного мислення.

7. Ігри на кожен день і не тільки.

Що це дасть.

Вам, як особистості:

  • поштовх для нових ідей в особистому та фаховому напрямку;
  • поштовх до саморозвитку та самовдосконалення;
  • можливість застосування засвоєних прийомів у повсякденному житті.

Вам, як фахівцю:

  • практичне оволодіння ефективними методами навчання;
  • нові професійні можливості;
  • популярність серед дітей та батьків;
  • нові фінансові можливості.

Вашим вихованцям:

· новий спосіб сприйняття інформації;

· цікаве і легке навчання;

· гармонійний розвиток всіх психічних процесів.

Методи навчання:

тренінгово-ігрова робота

орнамент

Кожне заняття закінчується музичною хвилинкою, під час якої діти можуть досхочу пофантазувати, відчувати себе в ролі творця чарівного світу. Під ніжну, спокійну мелодію, що нагадує пташиній спів, дзюрчання струмка, спів дощових краплинок, дітям пропонується уявити себе на сонячній галявині або на березі моря, під літнім дощем, а потім розповісти як було, що бачилося, про що мріялося. З пам’яті дитини не зникає жодна яскрава деталь – тому світ її фантазії такий чарівний, барвистий, неозорий.

Вашій увазі пропонуємо один із відео-роликів релаксації, які ми використовуємо на заняттях.

орнамент

Лес. Музыка для релаксации..mp4

Море. Музыка для релаксации..mp4

Кiлькiсть переглядiв: 37

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.